środa, 3 sierpnia 2016

Liebster Blog Award #1



Tym razem nieco luźniejszy post, a dokładnie LBA! O co w tym chodzi? "Liebster Blog Award" jest to nominacja, jaką otrzymuje się od innych blogerów i polega na niczym innym, jak na odpowiadaniu na zadane pytania :) Jest to dosłownie to samo, co niektórym znane i lubiane - Q&A! Nominowany odpowiada na 11 pytań, następnie sam nominuje 11 blogów i zadaje im taką samą ilość pytań. Jak dla mnie jest to świetny pomysł, bo dzięki temu możemy dowiedzieć się nieco więcej o innych blogerach, a także nasz blog jest bardziej urozmaicony tematycznie!

Za nominację serdecznie dziękuję -  http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

Zaczynamy! :D
 

1. Jaka była najgrubsza i najcieńsza książka jaką przeczytałaś? Wolisz czytać książki dłuższe czy krótsze?
Liczba stron nigdy mnie nie zniechęcała do czytania, nawet jeśli książka wyglądem przypominała grubą cegłę. Na samą myśl "gruba książka" przypominają mi się lektury szkolne... "Lalka", "Potop", "Krzyżacy" i nieustanne pytania "Ile jeszcze zostało mi do końca?!". Jednak przeczytanie 960 stron "Harrego Pottera i Zakonu Feniksa" to była dla mnie czysta przyjemność :D
Najcieńsza książka? Hmm... "Kamizelka"? Książeczki dla dzieci? 
Zdecydowanie wolę czytać dłuższe książki, najlepiej takie liczące ponad 400 stron. 

                                            
                                                          
2. Wolisz czytać serie czy książki jednotomowe? Dlaczego?
Serie. Wtedy mam możliwość lepszego poznania bohaterów, spędzenia dłuższego czasu w wykreowanym przez autora świecie, a także przeżycia jeszcze więcej emocji i wrażeń. Zauważyłam, że trylogie, bądź kilkutomowe serie o wiele bardziej zapadają mi w pamięci i sercu, niż jednotomowe książki. To właśnie po trylogiach zazwyczaj cierpię na największe kace książkowe, bo nie jest mi łatwo rozstać się z fikcyjnymi postaciami, z którymi przeżyłam tak wiele przeróżnych wrażeń i przygód. 

3. Jaki gatunek książek czytasz najczęściej a jakiego  unikasz?
Najczęściej psychologiczne romanse, bądź też typowe młodzieżówki z nutką science fiction. Unikam natomiast książek o tematyce historycznej, wojennej, itp.

4. Jaka była najdłuższa seria książkowa jaką przeczytałaś?
"Dom nocy" P.C.Cast i Kristin Cast składający się z 12 części. Seria, która była wychwalana pod niebiosa, bądź też równana z błotem. No cóż... O gustach się nie dyskutuje :) Ja osobiście polecam z całego serca! Gdy zaczynałam czytać, nie mogłam przestać.
              

5. Lubisz zbierać/nosić/używać książkowe gadżety? Masz jakieś? Jeśli tak to jakie?
Hmm... Raczej nie. Choć zawsze muszę mieć ładną zakładkę. A nie jakiś na szybko urwany skrawek papieru, bądź też pierwszy lepszy przedmiot znajdujący się w zasięgu ręki...

6. Jaka książka była tak zła, że miałaś ochotę wyrzucić ją przez okno? Dlaczego?
Była taka jedna... To było wieki temu i już nawet nie pamiętam jej tytułu. Ale za to pamiętam dobrze, jak się męczyłam z nią i w końcu po około 30 stronach tortur, powiedziałam: dość. Była to typowa książka fantasy, o jakimś czarodzieju, dziwnych przedmiotach, czarach i gotowaniu mikstur w wielkich garach. Wrr! I nie, nie... To nie był "Harry Potter"! Harrego uwielbiam!

7. Czy będąc dorosłą czytałaś jakieś książki dla dzieci? Jeśli tak to jakie?
Uwielbiam książki Walta Disneya! Chyba nigdy mi się nie znudzą :)



8. Jaka jest najgorsza, twoim zdaniem, ekranizacja książki jaką czytałaś?
Moja pierwsza myśl - "Eragon". Do dziś nie potrafię zrozumieć, jak mogli tak spaprać jedną z moich ulubionych książkowych serii! Ta ekranizacja była wielkim rozczarowaniem nie tylko moim, ale także rzeszy innych ludzi. A mógł powstać naprawdę dobry film, godny miana ekranizacji książki.



9. Jaki bohater książkowy jest twoim ulubionym? Dlaczego?
Nie umiem odpowiedzieć na to pytanie :D  Za wiele ich jest! Zarówno tych płci męskiej, jak i żeńskiej. Ale może wymienię chociaż kilku bohaterów z mojej listy "Best of the best" i "Fikcyjni kochankowie". Patch i Nora z "Szeptem", Peeta i Katniss z "Igzrysk śmierci", Maxon i Ami z "Rywalek", Stark, Heath i Zoey z "Domu nocy", Cal i Mare z "Czerwonej królowej", Jasper ze "Zmierzchu". Dlaczego? Bo skradli moje serce.



10. Jakiej postaci książkowej szczerze nie lubisz? Dlaczego?
 Bella ze "Zmierzchu". Co to była za dziewczyna... Chodząca niedojda, ciamajda, wiecznie rycząca i użalająca się nad sobą, łamaga. Co ten Edward w niej widział?



11. Zdarzyło ci się czytając/oglądając książkę/film bardziej polubić czarnego bohatera niż tego dobrego? Jeśli tak to z jakiej książki/filmu był to bohater? 
Aston z "Jedno małe kłamstwo" K.A.Tucker, a także Jonathan z trylogii "Oddechy".


Nominuję następujące blogi:

1. https://ourbooksourlive.blogspot.com/
2. http://atociwynalazek.blogspot.com/
3. http://fanofbooks7.blogspot.com/
4. http://kasi-recenzje-ksiazek.blogspot.com/
5. http://www.lustrorzeczywistosci.pl/
6. http://books-world-come-in.blogspot.com/
7. http://www.marzenieliterackie.pl/
8. http://kroczkowabiblioteczka.blogspot.com/
9. http://booksofsouls.blogspot.com/
10. http://www.posredniczkaa.pl/
11. http://odkrywajacksiazki.blogspot.com/


I moje pytania:

1. Wymień 5 książek, które polecasz z całego serca :)
2. Twoja ulubiona fikcyjna postać żeńska? Dlaczego akurat ona?
3. Najlepsza ekranizacja książkowa Twoim zdaniem?
4. Książka, która wywarła na Tobie ogromne wrażenie to...?
5. Twój ulubiony cytat?
6. Twój idealny fikcyjny mąż? Dlaczego właśnie on? :D
7. Skąd nazwa Twojego bloga?
8. Książka, do której chętnie wracasz ponownie?
9. Twoja ulubiona bajka z dzieciństwa?
10.Twoje najlepsze 3 filmy, jakie do tej pory obejrzałaś?
11. Na jaką książkę obecnie polujesz? :)


Pozdrawiam i zapraszam do wspólnej zabawy w Q&A! :D
 



 Facebook Konto google Poczta mailowa Tumblr Instagram

4 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za nominację! Mimo że nie lubię Zmierzchu to co do Belli absolutnie się zgodzę. Rany, co to była za irytująca osoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez lubię serie, wtedy trudniej sie rozstać z bohaterami :). Niestety w niektórych książkach lepiej byłoby gdyby skończona na kilku częściach, a nie tworzenia kilkunastu dodatkowych, zbędnych książek.
    Moja nadluzsza seria sa zwiadowcy, których kocham <3 (tylko 13 książek...)
    Pozdrawiam i dziękuje za nominacje !
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękujemy za nominację :)zapewne niedługo na naszym blogu pojawią się odpowiedzi na pytania.
    Pozdrawiamy Alice i Hayles z bloga https://ourbooksourlive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj te LBA, nigdy nie odpowiem na tyle pytań i powiem Ci, że Twoje są zdecydowanie najciekawsze! :D
    Szukam sobie klikacza obserwatorów i nie ma ;< No trudno, polubię sobie na fejsie :D
    A propos najgrubszej ksiażki to też najgrubszy był Harry Potter, część piąta :D Pamiętam raz mnie w szkole pytali po co noszę słownik w plecaku xDD
    Najdłuższa seria natomiast jaką ja przeczytałam, jest cykl o Sookie Stackhouse- 14 tomów :D

    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj. Podziel się swoimi przemyśleniami na temat mojego bloga i recenzji :)